Public relations en mediarelaties

Minor

KRANT PR DESTEM - DESIGN

Een opdracht tijdens mijn minor was het bedenken van een PR stunt. Samen met nog 7 andere klasgenoten bedachtten we een nepkrant, die gelezen zou worden door heel Nederland. Het doel daarvan was om media aandacht te krijgen. De krant bestond uit een voorpagina met "nep-nieuws", de tussenpagina's waren leeg en de achterkant spoorde de Nederlanders aan om zelf te gaan schrijven voor de krant. Een gratis krant, waarin het publiek zelf de journalist was. Zo plaatsten we 's ochtends met groepen van 2 personen op de stations kranten. Media door het hele land wilden weten wie we zijn. We ontvingen telefoontjes, mailtjes en tweets.

Iedere persoon uit de groep had een eigen rol. Zo was ik verantwoordelijk voor het design van de krant. Ook gaf ik aan welke content geschikt was en hoe die het beste gelezen zou worden. Na ongeveer 8 uur van het plaatsen van de kranten onthuldden we onszelf aan de media via social media. Hierop heeft HAN hogescholen een artikel geschreven: "studenten minor PR halen PR stunt uit"

Voorpagina - pagina 1

cv



pagina 2

cv



pagina 3

cv



pagina 4

cv